Projekt management
V průběhu kariéry jsme měli možnost získat zkušenosti ve všech fázích projektu od
přípravných přes realizační až po spravování budov. Na základě těchto zkušeností je nám činnost
projektového managementu velice blízká a tvoří hlavní činnost naší společnosti.
V rámci řízení projektů ve stavebnictví se zaměřujeme na koordinaci mnoha aktivit a zúčastněných
stran, aby se zajistilo, že projekt bude dokončen včas, v rámci rozpočtu a podle požadovaných
standardů kvality.
- Zahájení projektu (Určení cílů, rozsahu a požadavků projektu, vypracování základního plánu projektu, harmonogramu, rozpočtu a všech nutných zdrojů)
- Realizace projektu (Řízení a koordinace práce našeho týmu a dodavatelů, průběžné sledování vývoje projektu, zajištění efektivní komunikace mezi všemi zúčastněnými stranami.
- Kontrola a řízení změn: (změnové listy, evidence změn, hodnocení dopadu do cen a HMG projektu).
- Ukončení projektu: (Uzavření všech činností a formální dokončení projektu, předání dokončeného projektu klientovi nebo uživateli)
Klíčové prvky projektového managementu
Hlavním cílem projektového managementu, je transparentní řízení projektu a řídit všechny zúčastněné strany s ohledem na plánovaný čas, investiční náklady a kvalitu realizovaného díla.
- Rozsah: Jasná definice toho, co je zahrnuto v projektu a co není, aby se předešlo tzv. „scope creep“ (nekontrolovanému rozšiřování rozsahu projektu).
- Čas: Plánování a řízení harmonogramu projektu tak, aby byly dodrženy termíny.
- Náklady: Řízení finančních zdrojů a udržení projektu v rámci rozpočtu.
- Kvalita: Zajištění, že výsledky projektu splňují požadované standardy kvality.
- Rizika: Identifikace, hodnocení a řízení rizik, která by mohla ovlivnit úspěch projektu.
- Komunikace: Efektivní komunikace mezi týmem, zainteresovanými stranami a vedením projektu.
- Zdroje: Plánování a řízení lidských, materiálních a finančních zdrojů.
Cost management,
je nedílnou součástí stavebního procesu. Naší odborníci se věnují této oblasti ve všech fázích stavebního projjektu. Je to proces, který v sobě proces plánování, monitorování a řízení finančních prostředků vynakládaných na stavební projekty s cílem dosáhnout optimálního využití zdrojů a minimalizovat náklady. (rozpočty, cenové kalkulace, odhady nákladů, zajišětní inditaktivních nabídek potenciálních dodavatelů, stanovení rezerv, kontrola nákladů ve fázi realizaci, řízení změn, zprávy a finanční analýzy…)
Realizace staveb:
Jsme schopni zajisti vlastní realizaci staveb vlastními pracovníky v kombinaci se spolupráci s vyzkoušenými dodavateli. Realizaci staveb zajišťujeme až již jako generální dodavatel (v případě menších staveb), nebo formou CONSTRUCTION MANAGEMENTU.
Realizace staveb prohází fázemi výstavby jako je:
- Příprava staveniště:
- Zakládání stavby:
- Inženýrské sítě:
- Interiérové práce:
- Dokončovací práce:
- Exteriérové úpravy:
- Kontrola kvality a předání díla